Regeneracja tylnych belek
Auta Francuskie:
Kłopotliwe tylne zawieszenie w autach francuskich występowało głównie w Peugeotach (205, 206, 306 Partner itp) i Citroenach (Berlingo , Xsara). Uszkodzeniu ulegają łożyska wahaczy, czopy tylnej belki . W krytycznych przypadkach (niestety występujących bardzo często) uszkodzeniu ulega gniazdo łożyska w wahaczu. Ogólnymi przyczynami uszkodzenia są słabej jakości drogi które mamy w Polsce, przeładowanie samochodu (Partner , Berlingo), wilgoć i sól dostająca się do czopów i łożysk.
Regeneracje tylnego zawieszenia można podzielić na 3 stopnie zaawansowania (które z kolei odzwierciedlają koszty naprawy).
- Uszkodzeniu uległy tylko łożyska (niestety rzadki przypadek, samochody przed 100 tys. przebiegu):
Naprawę wykonuje się na samochodzie (przy okazji następuje kontrola poduszek mocujących tylną belkę). Po ściągnięciu wahaczy zostają wcisnięte nowe łożyska (bez użycia młotka, śrubokręta itd.). Wahacze zostają z powrotem zamontowane w samochodzie, następuje montaż pozostałych podzespołów zawieszenia. Wymiana należy do profilaktycznych. Najmniej kosztowna.
- Uszkodzeniu uległy łożyska i czopy:
W takim przypadku belka jest wymontowywana z samochodu i rozbierana na czynniki pierwsze (na specjalistycznej prasie, służącej tylko do rozbierania tylnych zawieszeń). Zostają wciśnięte nowe czopy, zakładamy nowe łożyska, całość zostaje złożona i zamontowana w samochodzie.